Co je to "špatná věc"

9:30:00

...aneb jak mě mnich na ulici přinutil se zamyslet...

Photo by Peter Hershey on Unsplash

Běžný den. Jdu si takhle městem, když na mě vyskočí mnich. Takový ten, který vám vnucuje knihy a podobně. Viděla jsem jich už po našich ulicích běhat hodně, ale... Tenhle vypadal přívětivě a racionálně. Prostě ne takový ten fanatický typ člověka, kterého byste našli na Václaváku pod koněm. Jen chvilku jsme se bavili, o těch jeho knížkách, co držel v rukou.
"Tak jasně, ale mohla byste se dozvědět, jak nedělat ty špatný věci a soustředit se na ty dobrý abyste se v tomhle životě mohla mít dobře..."
 Špatný věci? Co je podle tebe ta špatná věc? ...Tuhle otázku jsem si bohužel jen myslela, a zpětně fakt lituju, že jsem se ho na to nezeptala. Nicméně jsme se rozešli každý svou cestou, on měl pořád v ruce ty jeho knížky a já o myšlenku v hlavě navíc.
Co je to špatná věc? O dobrých věcech či špatných věcech přece rozhodujeme sami. Co pro nás může být dobré, může druhému uškodit a naopak. Samozřejmě jsou tady pak ty všeobecně špatný věci - kriminální činy a další. A navíc, když uděláme nějakou pro nás špatnou věc, mohla by nás nějak posunout, je to příležitost k našemu osobnímu růstu, poučíme se. Možná nám to bude trvat déle, že si uvědomíme, že ta věc pro nás vlastně byla dobrá, ale stejně se tak jednou stane. Aspoň v to věřím.

Jaký máte na tohle téma názor? 
Co si myslíte o Buddhismu a dalších ostatních vírách? 
Podělte se o tom se mnou v komentářích ;) !

You Might Also Like

2 comments

  1. "...ale co je to vítr příznivý a co vítr nepříznivý?"
    Co je to špatná věc – otázka, nad kterou se snad zamyslel snad každý a u níž snad nikdy nenajdeme řešení, stejně tak jako na otázku, co je to dobrá věc. A ještě lepší je posuzování, zda je daná věc dobrá či špatná (nejčastěji je posuzováno dávno po tom, co se ona událost odehrála... :-D). Zkrátka, dělejme asi to, co nám v danou chvíli přijde nejvhodnější a co neubližuje jiným lidem (jo, všechno může potenciálně ubližovat, ale to je zase téma na celé knihy!).
    Každopádně respekt za "ztracení času" s šiřitelem víry – vím, jak jsou někteří lidé schopni reagovat na člověka, který byť jen připomíná věřícího. :-)
    Názor na náboženství? Jsem křesťan, takže jednoznačně pozitivní (a ne, neschvaluji inkvizici ani křížové výpravy!). Co se týče buddhismu, vcelku v ním nemám problém (setkal jsem se s mnoha vyznavači tohoto... Náboženství? Filozofie? Životního stylu?). Asi záleží na směru (stejně jako u křesťanství – srovnejte např. Mormonismus a Svědky Jehovovy), ale s jistými myšlenkami prostě nesouhlasím (tak jako úplně nesouhlasím s Biblí a vsadím se, že nebudu ani s Koránem či Védami, až si udělám čas na četbu). Ale ono stejně záleží na tom, jak si člověk transformuje svou víru/filozofii pro sebe. Dobrý člověk bude zkrátka dobrý a špatný člověk zase špatný (zajímavě je to formulováno v Letopisech Narnie – Poslední bitva).
    A tím se krásně vracíme k původnímu tématu, co je to vlastně "dobrý/špatný"! :-D
    Jirka333

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sdílím tvůj názor :). Já si s ním zase dobře pokecala, v mnoha věcech mi rozumněl.
      Díky za tvůj názor ;)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář :). Jste skvělí ♥